ŁADOWARKA PROSTOWNIK DO AKUMULATORA 12/24V 6/3A AGM ŻEL
WŁAŚCIWOŚCI:
- cyfrowy wyświetlacz
- sterowany mikroprocesorem
- automatyczne wykrywanie napięcia 12V lub 24V
- do akumulatorów kwasowo-ołowiowych, żelowych, agm i sla
- wbudowane zabezpieczenia: odwrotna polaryzacja, nadprądowe, przepięcia, przegrzania
PARAMETRY TECHNICZNE:
-
- napięcie wejściowe: AC 220-240V
- napięcie wyjściowe: DC 12/24V
- maksymalny prąd ładowania: 12V: 6A +/-10%; 24V: 3A +/-10%
Obsługiwane pojemności akumulatorów:
- 12V - do 160Ah
- 24V - do 80Ah
OBSŁUGA:
Wskaźniki LED:
- Błędne połączenie (pulsuje czerwona dioda)
- Złe podłączenie biegunów akumulatora Ładowanie (świeci żółta dioda)
- Prostownik ładuje akumulator Ładowanie (pulsuje żółta dioda)
- Ładowanie zostało przerwane (błąd)
- Naładowany (pulsuje zielona dioda)
- Akumulator jest w pełni naładowany i prostownik podtrzymuje napięcie
Cyfrowy wyświetlacz
1. Akumulator nie podłączony.
2. Prostownik wykrył akumulator i zaczął ładowanie. Informacje wyświetlą się po ok. 5 min.
3. Rzeczywiste napięcie akumulatora. Ładowanie 12 V.
4. Ładowanie akumulatora 24 V. Wyświetlacz wskazuje prąd ładowania.
5. Procent naładowania akumulatora 12 V.
Obsługa prostownika
Uwagi: Prostownik sam dobiera napięcie ładowania akumulatora , jeśli prostownik zaniży napięcie ładowania w stosunku do ładowanego akumulatora (np. 6V zamiast 12V) oznacza to że akumulator jest uszkodzony lub głęboko rozładowany. Nie można wybrać napięcia ładowania manualnie.
Używać prostownika tylko w dobrze wentylowanych pomieszczeniach lub na zewnątrz budynków. Iskra w pobliżu ładowanego akumulatora może spowodować wybuch gazów wydostających się z akumulatora podczas ładowania.
Nie uruchamiać samochodu z prostownikiem podłączonym do sieci, może to spowodować uszkodzenie prostownika lub instalacji elektrycznej samochodu.
Prostownik wyposażony jest w funkcję auto startu, napięcie na zaciskach prostownika pojawia się dopiero po wykryciu prawidłowo podłączonego akumulatora.
Ładowanie akumulatora podłączonego do instalacji samochodu:
1. Wyjmij kluczyk ze stacyjki i wyłącz wszystkie urządzenia.
2. Oczyść styki akumulatora
3. Połóż prostownik na suchej, niepalnej powierzchni
4. Podłącz czerwony zacisk do dodatniego bieguna akumulatora a czarny do masy na karoserii samochodu z dala od akumulatora
5. Pozostaw otwartą maskę / drzwi/ bagażnik samochodu w zależności od miejsca w którym zamontowany jest akumulator
6. Podłącz prostownik do sieci
7. Wybierz tryb ładowania
8. Gdy ładowanie zostanie zakończone odłącz prostownik od sieci, odepnij czarny a później czerwony zacisk prostownika
Ładowanie akumulatora poza samochodem:
1. Umieść akumulator w dobrze wentylowanym pomieszczeniu
2. Oczyść styki akumulatora
3. Podłącz zacisk dodatni i ujemny zgodnie z biegunowością
4. Podłącz prostownik do sieci
5. Wybierz tryb ładowania
6. Gdy ładowanie zostanie zakończone odłącz prostownik od sieci, odepnij czarny a później czerwony zacisk prostownika.
Prostownik po naładowaniu akumulatora automatycznie przechodzi w tryb podtrzymywania napięcia.
Przerwane ładowanie:
Jeśli ładowanie nie będzie mogło zostać przeprowadzone ze względu na uszkodzony akumulator lub nieprawidłowe podłączenie zacisków, żółta dioda ładowania zacznie pulsować a wyświetlacz pokaże kod błędu. By zresetować prostownik należy na chwilę odłączyć go od sieci, po czym podłączyć ponownie.
Kody Błędów:
F01- Po 2 godzinach ładowania napięcie akumulatora jest wciąż poniżej minimalnego (5V dla 6V, 10V dla 12V, 19V dla 24V) - Akumulator może być uszkodzony lub głęboko rozładowany. Sprawdź akumulator w wyspecjalizowanym punkcie.
F02 - Nie można odsiarczyć akumulatora - Akumulator może być uszkodzony. Sprawdź akumulator w wyspecjalizowanym punkcie.
F03 - Nie można osiągnąć stanu pełnego naładowania akumulatora - Zbyt duża pojemność w stosunku do mocy prostownika lub zwarcie w celach akumulatora. Ustaw tryb ładowania dużych akumulatorów lub sprawdź akumulator w wyspecjalizowanym punkcie.
F04 - Odwrócona polaryzacja akumulatora - Prostownik jest podłączony odwrotnie, zmień podłączenie zacisków
F05 - Prostownik nie jest w stanie utrzymać napięcia w trybie podtrzymywania. - Akumulator nie trzyma napięcia, może być to spowodowane podłączeniem dodatkowych urządzeń lub zwarciem w celach akumulatora. Odłącz urządzenia lub sprawdź akumulator w wyspecjalizowanym punkcie.
F06 - Prostownik wykrył, że akumulator może się przegrzewać. - Prostownik automatycznie przerywa ładowanie gdy wykryje, że akumulator podczas ładowania może się przegrzewać. Sprawdź akumulator w wyspecjalizowanym punkcie.
PARAMETRY TECHNICZNE:
• napięcie wejściowe: AC 220-240V
• napięcie wyjściowe: DC 12/24V
• maksymalny prąd ładowania: -12V: 6A +/-10%; -24V: 3A +/-10%