Kategorie

Producenci

Nowości

Promocje

Oznaczenia sterowników.pdf

instalacja DRL NSSC(ctrl box A,D,C).pdf

instalacja ctrl box'aLK.pdf

instalacja ctrl box'a A+.pdf

instalacja ctrl boxa przez przekaźnik.pdf

instalacja auto switcha 80.pdf

instalacja autoswitcha P.pdf

CO ZYSKUJĘ KUPUJĄC U AUTORYZOWANEGO DEALERA?

Zyskują państwo pewność, że zakupiony produkt marki NSSC® jest oryginalny. Otrzymują państwo pomoc techniczną, jak i gwarancję door to door.

1. Co to są światła do jazdy dziennej?

Rodzaj oświetlenia samochodowego, przeznaczonego - jak wskazuje nazwa - do jazdy w ciągu dnia. Świateł do jazdy dziennej nie należy mylić ze światłami mijania, używanymi w dzień w krajach, gdzie taki obowiązek został wprowadzony, czyli obecnie niemal w całej Europie północnej i środkowej.

2. Światła dzienne LED kontra Halogenowe?

Dzięki światłom dziennym LED w dzień jesteśmy bardziej widoczni na drodze, światła te pobierają zdecydowanie mniej prądu od oświetlenia halogenowego (zużywają 6-9 Wat w porównaniu do ok. 200 Wat przy stosowaniu halogenów [proszę pamiętać, iż podczas korzystania ze świateł mijania oświetlony jest również kokpit samochodu]). Światła dzienne charakteryzują się znacznie dłuższą żywotnością niż halogeny.

3. Światła pozycyjne "w światłach dziennych", czy to możliwe?

Tak jest to możliwe, pod warunkiem, że światła te będą posiadały moduł, który będzie je przygaszał po przełączeniu na światła mijania. Światła dzienne tego typu wymagają odpowiedniej homologacji.

4. Skąd mam wiedzieć że homologacja jest prawdziwa?

Należy zwrócić uwagę na oznaczenia znajdujące się na kloszu lampy (skrót mówiący o przeznaczeniu, numer seryjny, oznaczenie kraju, w którym nadawana jest homologacja). Muszą być w odpowiedniej konfiguracji i wymiarach, patrz: schemat E4.

Mamy też prawo, aby poprosić sprzedawcę o deklarację zgodności certyfikatu.

 

5. Czy każdy model świateł 507, 506 pochodzi od producenta NSSC?

Niestety na rynku jest wiele podróbek, podszywających się pod te modele, które często znacząco odbiegają jakością od właściwych. Ponadto sprawdzone lampy można zakupić u autoryzowanych dealerów marki NSSC(R). Kupując lampy z hologramem na każdym z kloszów, mamy pewność, że są w 100% oryginalne, patrz: Hologram.

 

6. Jak rozpoznać dobrej jakości diody montowane w światłach dziennych?

Dla laika jest to trudne zadanie. Często występują diody prawie identyczne jak w oryginalnych produktach NSSC® patrz: Diody Porównanie. Fachową odpowiedź uzyskają państwo dzwoniąc do serwisu naszej firmy.

 

7. Co jeżeli po okresie gwarancyjnym moje lampy ulegną uszkodzeniu?

Firma NSSC podobnie jak znane marki Philips, czy HELLA oferują kompleksowy i profesjonalny serwis lamp, nawet po upływie okresu gwarancji.

 

8. Jakie oznaczenia powinna mieć właściwie homologowana lampa?

9. Model NSSC 502, ile maksymalnie modułów mogę zamontować na stronę?

Dozwolone jest zamontowanie od 4 do 7 modułów na stronę, tyle jest w stanie zasilić Control Box. Taka kombinacja spełnia wymagane parametry. Mówi o tym dyrektywa ECE R87.

10. Jeżeli poprosimy sprzedawcę o certyfikat, czy ma obowiązek pokazania?

Sprzedawca ma obowiązek przedstawienia nam odpowiednich dokumentów świadczących o wiarygodności produktu. Jeżeli nie chce tego uczynić, może znaczyć to, że chce przed nami coś ukryć.

11. Czy muszę mieć certyfikat przy sobie?

W Polsce nie jest to obowiązkiem, natomiast zalecamy posiadać taki dokument planując wyjazd poza granice naszego kraju.

12. Jak wygląda certyfikat?

13. Jak powinienem rozmieścić światła dzienne podczas montażu?

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 maja 2009 mówi: „Światła dzienne LED muszą być na wysokości co najmniej 25 cm od ziemi, ale nie wyżej niż 150 cm, maksymalnie 40 cm od bocznego obrysu pojazdu, a wzajemna odległość między nimi nie może być mniejsza niż 60 cm, muszą być umieszczone symetrycznie względem osi pojazdu.”


 14. Jakie korzyści z zamontowania świateł do jazdy dziennej...

Dzięki światłom dziennym LED:

- w dzień jesteśmy bardziej widoczni na drodze,

- światła te pobierają zdecydowanie mniej prądu od standardowego oświetlenia ( światła te zużywają 6-9 Wat w porównaniu do ok. 200 Wat przy stosowaniu standardowego oświetlenia)

-charakteryzują się bardzo długą żywotnością, inaczej niż w wypadku świateł halogenowych. Podczas jazdy na światłach dziennych zużycie paliwa maleje o ok 0.2 litra/100km. Ilość ta wydaje się mała, jednak biorąc pod uwagę średnią ilość przejechanych kilometrów w ciągu roku (weźmy np. 30 tys. km) oznacza to spadek spalania o ponad 60 litrów. Przy dzisiejszych cenach benzyny mamy ponad 300 PLN dodatkowych oszczędności w skali roku. Na stronie www.daytime-running-light.com podane są wyniki badań przeprowadzonych przez BAST (niemiecki Federalny Instytut Komunikacji Drogowej), które dowodzą, że stosując światła do jazdy dziennej w technologii LED można zmniejszyć zużycie energii (przeznaczone na zasilanie oświetlenia w dzień) o ok 90% w porównaniu do jazdy na światłach mijania.

 - żywotność takich lamp (około 50 tys. godzin) daje ponad 5 lat codziennej jazdy non stop - statystycznie stosunek jazdy dziennej do nocnej wynosi 90 do 10. Bez problemu takie światła wytrzymują 15 lat naszego użytkowania (Żarówki halogenowe wymieniamy średnio dwa razy w roku).

 

15. Czy lampy można montować pod "kątem"?

Przepisy prawne w Polsce:

„Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL. Światła dzienne muszą być zainstalowane: Symetrycznie względem osi pojazdu Na równej wysokości Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm . Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm . Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego. Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika.”

Przepisy nie mówią nic o montażu świateł pod kątem, więc jest możliwy, ale tylko wtedy, gdy spełnia wszystkie parametry zawarte w prawie.

 

16. Jakiej barwy powinny być światła dzienne (czy modny kolor niebieski jest dopuszczalny) ?

Prawo dokładnie określa, iż może to być tylko barwa biała lub żółta. Kolor niebieski jest niedopuszczalny. Posiadając takie światła policja ma prawo zabrać nam dowód rejestracyjny.

 

17. Co to jest smart kontroler w światłach do jazdy dziennej?

Smart Controler jest to rodzaj modułu (przekaźnika) stosowany w lampach do jazdy dziennej. Montowany bezpośrednio do napięcia z akumulatora. Zapala światła po odpaleniu silnika, wyłącza po zgaszeniu. Moduł nadaje się do montażu w pojazdach ciężarowych i osobowych. Już wkrótce we wszystkich modelach marki NSSC®

 

18. Czy możliwy jest montaż świateł dziennych w samochodach z szyną CANBUS?

Jak najbardziej taki montaż jest możliwy. Zdarzają się sporadyczne sytuacje kiedy do instalacji świateł dziennych będziemy potrzebowali dodatkowego przekaźnika. Zobaczmy jak to zrobić, patrz: Schemat podłączenia.

 

19. Jak zamontować światła dzienne do samochodów ciężarowych?

Już wkrótce nasze światła będą dostępne z modułem pozwalającym zainstalować światła dzienne marki NSSC® w samochodach wyposażonych w instalację 24V.

 

20. Czy montaż świateł wiąże się z utratą gwarancji w nowym samochodzie?

Najprawdopodobniej nie. Jednak, aby się o tym dowiedzieć należy udać się do serwisu, gdzie udzielą nam stosownej informacji.

 

21. Czy światła dzienne mogą się świecić z mijania?

Używania świateł do jazdy dziennej określa rozporządzenie ministra infrastruktury z 4 maja 2009 (Dz. U. 2009 nr 75 poz. 639).

W szczególności, światła do jazdy dziennej "powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych".

 

22. Czy światła do jazdy dziennej mogą działać z pozycyjnymi?

W 2010r. zostało zmienione rozporządzenie ministra infrastruktury, które dostosowało wymagania do unijnych i tak:

Od roku 2010 wszystkie produkowane samochody muszą być wyposażane w światła do jazdy dziennej i te muszą się świecić bez świateł pozycyjnych. Mówiąc inaczej, jeżeli są używane światła do jazdy w dzień to nie mogą się świecić światła pozycyjne. W starszych samochodach do jazdy w dzień należy używać świateł mijania i wraz z nimi muszą się świecić światła pozycyjne. Można jednak dodatkowo zamontować światła z homologacją do jazdy w dzień.

Używając świateł do jazdy w dzień nie ma obowiązku używania świateł pozycyjnych. Był obowiązek używania świateł pozycyjnych podczas używania świateł do jazdy w dzień, ale tylko do czasu wejścia tego rozporządzenia w 2010r.

 

23. Jakie są niebezpieczeństwa montowania i używania lamp bez homologacji?

Lampy bez homologacji mogą stwarzać niebezpieczeństwo dla innych użytkowników ruchu drogowego. Firmy ubezpieczeniowe mogą mieć podstawę do nie wypłacenia odszkodowania za szkody powstałe w wyniku wypadku drogowego. Policjant będzie miał podstawę do wystawienia mandatu i zatrzymania dowodu rejestracyjnego pojazdu.

Ich żywotność i funkcjonowanie jest wątpliwe.

 

24. Co to jest dyrektywa RcE87?

Dyrektywa R87 określa specyficzne wymagania dotyczące świateł do jazdy dziennej

Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli.

Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy to 25 cm²

Automatyczne włączanie/wyłączenie świateł dziennych równocześnie z włączeniem/wyłączeniem zapłonu (ECE-R48). Światła mogą się nie włączyć, jeśli: pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów i znajduje się ona w pozycji P lub zaciągnięty jest hamulec ręczny lub pojazd nie ruszył z miejsca od czasu włączenia zapłonu.

Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.

Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania lub przeciwmgłowych (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł drogowych).

Światła powinny posiadać naniesiony w sposób trwały znak homologacji E razem z numerem identyfikacyjnym kraju wystawiającego certyfikat

(np. E4 Holandia, E11 Wielka Brytania, E1 Niemcy, E20 Polska), oznaczenie typu reflektora RL wraz z numerem wersji regulaminu na podstawie którego otrzymany został certyfikat (aktualnie RL00),

numer certyfikatu oraz nazwę producenta.

Oznaczenia nie mogą być zmywalne lub łatwo usuwalne i powinny być widoczne po zamontowaniu świateł.

 

25. Świadectwa homologacji produktów marki NSSC®

 

 

26. Dlaczego warto kupować produkty sprawdzonych producentów?

Kupując taki produkt można liczyć na fachową poradę specjalistów, tak jak jest to w firmie HID Poland. Pamiętajmy, że kupując u takiego producenta jesteśmy pewni, że nasz produkt jest najwyższej jakości, mamy gwarancję, że jest sprawdzony i będzie nam długo służył.

 

27. Jaka jest różnica między homologacją E4 a E11.

Homologacja E4 i E11 jest to oznaczenie kraju, w którym została ona nadana.

E4-Holandia

E11-Wielka Brytania

 

28. Skąd mam wiedzieć który model będzie właściwy dla mojego samochodu?

Podstawowe informacje znajdziesz w załączniku: DRL wymiary .

Najlepiej jednak będzie zaczerpnąć porady w firmie HID POLAND.

 

29. Czy oznaczenie na lampie E4 RL 0087 jest właściwe?

Takie oznaczenie na lampie jest niewłaściwe. Numer 87 oznacza numer dyrektywy ECE R87 i nie świadczy o homologacji, raczej jej braku. Więcej informacji znajdziesz w punkcie 4.

 

30. Schemat montażu świateł do jazdy dziennej.

 

31. Czy lampa powinna być hermetycznie zamknięta?

Nie,  gdyż jak wiemy diody zamontowane w jej środku wytwarzają bardzo wysoką temperaturę, a co za tym idzie powstaje wysokie ciśnienie. Te czynniki spowodowałyby szybką awarię, dlatego nasze światła marki NSSC posiadają odpowiedni odpowietrznik, który pozwala na wyrównanie ciśnienia, jak i obniżeniu temperatury. Odpowietrznik czterokomorowy jest tak skonstruowany, aby nie przepuszczać wilgoci.

 

32. Czy lampa powinna posiadać odpowietrznik?

Lampa powinna posiadać odpowietrznik, gdyż dzięki niemu obniżane są ciśnienie i temperatura wewnątrz lampy, co pozwala na długotrwałe, bezawaryjne użytkowanie. Wiele modeli, które możemy spotkać na naszym rynku, takiego odpowietrznika nie posiada. Lampy marki NSSC® wyposażone są w czterokomorowy system odpowietrzania, ze szczelnego i mocnego materiału.

 

33. Najlepsze rozwiązanie dla uniknięcia przepalenia diod w lampach.

Najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie odpowietrznika. Jednak nie może to być odpowietrznik zaklejony kawałkiem materiału, jak jest to rozwiązane w wielu modelach lamp.

Odpowietrznik powinien wyglądać następująco:

 

 POWRÓT

Reklamacja? jak to się odbywa?

 

WARUNKI OBSŁUGI REKLAMACJI.

 

Proszę o uważne przeczytanie oraz akceptację warunków obsługi reklamacji!!!

 

1. Warunkiem uznania reklamacji jest dostarczenie wraz z urządzeniem dowodu zakupu (ksero paragonu/faktury),oraz kartę gwarancyjną. Przy gwarancji DOOR TO DOOR (tylko DRL)wystarczy dołączyć prawidłowo wypełnioną kartę gwarancyjną i /lub ksero paragonu/faktury.

 

2. W przypadku stwierdzenia braku dowodu zakupu/ karty gwarancyjnej na reklamowane urządzenie, dział serwisu skontaktuje się z Państwem w celu dosłania odpowiednich dokumentów. W razie braku przedstawienia dokmentu potwierdzającego zakup reklamowanego urządzenia, po upływie 5-ciu dni roboczych zostanie wystawiona propozycja odpłatnej naprawy. Po kolejnych 5-ciu dniach, w razie braku informacji zwrotnej, towar zostanie odesłany na koszt reklamującego.

 

3. W przypadku nieodebrania naprawionego wyrobu w czasie 2 tygodni od terminu powiadomienia zlecającego naprawę, lub po nieodebraniu przesyłki kurierskiej zawierającej obsłużoną reklamację, Serwis zastrzega sobie prawo do odesłania wyrobu na koszt reklamującego lub do naliczenia opłaty za składowanie w wysokości 5 zł za dzień, od każdej sztuki towaru. Maksymalny okres przechowywania nieodebranego wyrobu nie może być dłuższy niż 3 miesiące. Po tym czasie wyrób jest likwidowany bez możliwości dochodzenia roszczeń.

 POWRÓT